måndag 11 januari 2010

Middagskaos

Alltså, ibland blir man bara så less. Våra middagar hemma är alltid i fullständigt kaos. Tänk er en bebis som sitter och vrålar och skriker om han inte får hålla i ketchupen eller får hälla ut vatten på bordet osv.

Sen har vi en sexåring som inte kan sitta still på stolen. Hon skall bara springa på toaletten och hon måste bara krama sin lillebror. Rätt som det är är hon under bordet. Sen är det ett himla tjat om maten jämt. Allt är blää och det petas i maten och efter en tugga vill man inte ha mer för att det inte är gott. En halvtimme efter middagen så är hon hungrig igen och vill ha något gott.

Sen är det nioåringen som bara måste få berätta om precis allt! Han slutar aldrig att prata...och visst måste man få prata, men allt sammanlagt gör att det blir ett jäkla liv. Sen är det två föräldrar som försöker föra ett samtal till varandra under middagen. Vi har gett upp!! Nu har vi bestämt att det måste bli slut på tjatet åtminstone Ta en tugga och sen får man gå från bordet. Då får man gå hungrig! Jag vet det låter hårt, men då dem inte äter i alla fall.

Idag var det mannens födelsedag dessutom och vi hade bara middagen då hela familjen var samlad. Han jobbar kväll och vi skulle snabbt äta något ihop innan han åkte på jobbet. Kaos var ordet, jag får en stressmage och kastar i mig maten för att få det överstökat. Dessutom ringer telefonen jämt då vi äter..och jag menar jämt!!

Nu har jag bokat in att jag och mannen skall gå ut och käka i slutet på månaden. Det blir bio sedan. Det skall bli så skönt!!!

3 kommentarer:

  1. Ja schitt påmfritt, förstår att du har ont magen...
    Kram till dig.. inte är ni för hårda. Ni gör alldeles rätt... Bra gjort av dig att boka in middag tillsammns med din kära på tu man hand.. det behöver man verkligen !!!
    Kram påre.. (farbror barbro hälsar =))

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni verkligen behöver en utekväll. Jag tycker inte alls att det är för hårt att låta dom gå utan då, det borde väl lära dom att uppskatta maten som serverades. Så är jag uppfostrad and I turned out juuuust fiiiine ;) Och du, dra ur telefonen när ni ska sätta er vid middagsbordet ;)

    SvaraRadera
  3. Låter som hos oss, innan vi ens satt oss vid bordet så kommer frågan -hur många tuggor måste jag äta? Hur roligt är det att laga mat...?? I söndags så hade vi krismöte hos oss, ingen annan mat än det som serveras, inga mackor en halvtimma efter middan osv Kram på er. // Petra

    SvaraRadera