fredag 20 augusti 2010

Sista dagen och en wokad älg.

Så var sista dagen av nio veckors ledighet avklarad. Oscar inskolning är över och på måndag börjar vardagen. Ida börjar första klass, Linus börjar fjärde klass, Oscar börjar på sitt nya dagis och jag börjar jobba. Det känns bisarrt att tiden gått så fort! Ändå har jag varit så priviligerad som får varit ledig så länge.
--------
Jag och Ida var idag och klippte oss så att vi ska vara fina till nästa vecka. Jag håller också på att prova ut lite nya glasögon men verkar aldrig kunna bestämma mig. Det är ju så himla svårt!
-------------
Lite bilder från igår; Ida och hennes kompis bakar maränger.
Maränger med strössel, kolasås och kanel tror jag någon maräng hade också.
Tjejerna väntar på att det ska bli färdigt i ugnen..
Här hemma håller vi på att äta upp vårt älgkött som vi har för mycket över i frysen. Snart är det älgjakt och då måste det göras plats i frysen för mera kött. Så igår blev det älggryta med kantareller och ikväll blev det wokat älgkött med kokosmjölk och en massa annat gott och ett naanbröd till. Det gick alldeles utmärkt att woka älgen.

Ute blev det plötsligt höst och nu är det jacka som gäller på kvällarna.

Det känns lite vemodigt att sommaren redan är över. Men jag försöker förtränga det och njuta av dem sista fina dagarna och hoppas på en härlig höst med många soliga dagar.
-----------
Men först ska jag njuta av att det är helg. Här blir det en lugn kväll med en film och lite chips och popcorn. Ha en bra helg och kram från oss!

1 kommentar:

  1. Åh vad gott med maränger!!! Nu har jag äntligen lyckats svara på awarden, var ju hur svårt som helst... ;)

    Hoppas ni har det härligt bland fotbollarna och baket! Kram

    SvaraRadera