torsdag 12 augusti 2010

Lite om veckan som gått.

Maken började jobba i måndags och Oscar påbörjade sin inskolning på det nya dagiset där vi bor. Jag fick lite ångset när jag insåg att jag snart skulle börja jobba jag så jag passade på att hålla mig sysselsatt med en del saker här hemma. Här är lite nyheter som hänt oss i veckan:
----
Oscar har fått en massa tänder, lärt sig säga farmor och att klättra ur spjälsängen.
Han har även lärt sig i vilken låda sugrören finns, att det är töntigt att dricka ur pipmugg och att äta med sked.
Linus har köpt ännu fler pokemonkort, som tydligen är roliga igen. Han har även varit till frisören och fått håret klippt. Linus tyckte dock att det var helt onödigt.
Ida har varit och tagit hål i öronen. Hon var superduktig och gjorde inte en min fast det säkerligen gjorde ont. Nu längtar hon tills sex veckor har gått så hon får byta örhängen :)
Jag har målat klart byrån, rensat ur den och nu står den i hallen.
Jag har lyckas hänga upp canvastavlorna som jag har gjort på barnen. De fick plats på kontoret så nu kan jag blogga och se på barnen samtidigt :)
Har även lyckas rama in och hänga upp min "Hej" -tavla som jag har beställt. Den fick hänga i hallen..

Det står "Hej" överst och så längre ner står det..
Vi har tagit bort skötbordet eftersom Oscar vägra ligga på det. Spjälsängen är även utbytt mot en växa säng. Linus och Ida har legat i den här gamla sängen och tanken är att jag ska måla den vit så småningom.
Sen har Oscar fått en stubbe att hamra och spika på. Nu kanske vi slipper att han hamrar på bilen igen..
Jo, det är sant. Oscar har hamrat på bilen med en hammare. Han har även lagt en hammare i tvättmaskinen så en hel tvätt blev förstörd.
----
Det var lite från oss. Nu väntar fotbollsträningar och så måste jag handla inför morgondagen. Nu känns det verkligen som att man är tillbaka i vardagen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar