torsdag 20 maj 2010

Öppet hus på skolan

I går var vi på öppet hus på skolan. Det var en varm och solig dag. Här kommer lite bilder från det. Ida visar att förskoleklassen har gjort stentavlor samt målat olika fåglar..


Linus visade sin uppfinning som han hade gjort. En "svärdförmjukare" så det inte skulle göra så ont om man slåss med svärd. Den kunde även användas till massage och hade ett avtagbart tyg som gick att tvätta berättade Linus..


Sen hade han och kompisen även gjort en drickeshållare med mugg under. Skruvade man upp korken lite så rann drickan ut ur ett hål under och ner i koppen. Fiffigt!
Sen var det flera teaterföreställningar, både på bygdegården och i gympasalen. Här väntar Oscar och Linus på att få komma in. Mina fina killar!

Linus är alltid så stolt att få visa upp sin lillebror för sina vänner då vi är på skolan..

Oscar däremot var inte så intresserad av att sitta still och titta på teater. Jag hade fullt upp att få honom att inte skrika och springa omkring. Jag fick muta med vindruvor och att få leka med min mobiltelefon, men han blev ändå otålig så jag var minst sagt slut efter några timmar. Att hålla efter en 1,5 åring är inte alltid så lätt. Jag begriper inte hur han kan ha sådan otrolig energi! Oscar är ute hela dagar och hela kvällar och ändå håller han igång till 20.00- 20.30 på kvällen innan han somnar.
Men han är härlig också, han skrattar och gör sig till. Men jag ska erkänna att det är ganska skönt när han har somnat på kvällen och man kan sätta sig en liten stund i lugn och ro.
Men så är det att ha småbarn, både härligt och tröttsamt på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar