tisdag 25 maj 2010

Om blommor och brorsorna

Jag har varit hemma med Linus ett par dagar nu. Han har haft huvudvärk, lite feber och ont i ryggen. Det har blivit en del datorspelande kan jag säga...


I lördags hade vi några vänner över på middag. Vi åt en massa god mat och spelade lite kubb på kvällen. Titta vilket fint blomarrangemang mamman i familjen hade gjort! Passar perfekt i färgerna hemma hos mig. Nu gäller det bara att inte ta kål på dessa blommor som jag oftast brukar göra eftersom jag alltid glömmer att vattna :)
Utomhus har det verkligen blivit grönt och fint, så här ser det ut från mitt sovrumsfönster på baksidan av vårt hus. Grönt och fint. Snart kommer vi säkert att ha hästar här också för det har vi varje sommar, Jag gissar att Oscar kommer att tycka det är roligt. Han älskar verkligen hästar och pekar och skrattar när han ser en.

På framsidan har äppelträdet fått små blomknoppar, härligt!



Här kommer en liten film på Oscar som vill göra precis som storebror. Han knäpper på tv:n och så tar han kontrollen och låtsas att han spelar. Han har fattat det där... :)

Här är en bild sedan tidigare på Linus och Oscar som spelar ihop. I alla fall tror Oscar det trots att hans kontroll inte är påslagen :)


...och så här kul hade brorsorna i morse...

Det var lite från oss. Nu ska jag umgås med Linus en stund. Ha det gott kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar