fredag 5 mars 2010

Mera snö och Oscars nya grej.

Jag har fått kommentarer om att jag var hård med Oscar som inte gav honom glassen i förra inlägget. Jag vill bara säga att självklart får Oscar äta glass, men han skall inte lära sig att man kan stå utanför frysen och gnälla och sedan bli belönad med en glass. Så det så! :-)

Så här såg det ut i går hemma hos oss. Mannen hade skottat av taket så stora snöhögar skymde fönstren. På den ena snöhögen var det väldigt lätt för barnen att gå från snöhögen och upp på taket, vilket dem också gjorde.

Tur att vi har en till ingång till vårt hus, annars hade det blivit lite svårt att komma in...
Ser ni att snöhögen är nästan upp till taket....

Så jag fick muta barnen med en överraskning om de hjälpte till att skotta. Det var otroligt hård och kompakt snö och man gled ner hela tiden från snöhögen men till slut hade vi fått ner högarna så pass att man numera kan se ut genom fönstren inne. Resten får vårsolen ta så småningom..

Det ska bli kul i sommar att kika på dem här bilderna och tänka på all denna snö, man glömmer ju så lätt.
En liten filmsnutt på en glad Oscar måste jag bjuda också. Detta är hans nya "grej". Det är inte så lätt att filma honom nuförtiden men en kort stund hann jag i alla fall...

Full rulle!

Nu har barnen sportlov och det skall visst bli fint väder framöver. Idag var första dagen man kände en aning vår i luften. Så härligt! Nu vill jag ha takdropp och fågelkvitter.

Ha det bäst och kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar