måndag 15 mars 2010

Lite nyheter och mycket slalom

Här har det hänt lite saker. Det ena är att Oscar har börjat hoppa över att äta välling på natten, nice! Det andra gäller nya läggningsrutiner. Vi har alltid legat med Oscar och sedan lyft över honom till hans säng när han somnat. Detta har inte varit något problem så vi har fortsatt göra så, men igår provade jag att bara att lägga ner Oscar i hans egen spjälsäng istället. Det funkade super, han ställde sig upp ett par gånger med sedan bestämde han sig för att sova. Ikväll provade jag samma sak igen och på fem minuter sov han! Skönt om det fortsätter såhär.

Den tredje nya saken är att Oscar har fått en dagisplats from mitten av april. Detta är iof roligt men jag som hade sett fram emot att vara hemma med honom helt under maj och juni blev minst sagt besviken. Men vi kan inte tacka nej till platsen så det är bara att acceptera. Men lite ledsen kan man väl få vara när man har sett fram emot föräldraledigheten med Oscar sedan oktober! Ibland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig.

I övrigt så är det en fullspäckad vecka. I morgon väntar arbete och sedan skall vi åka och titta på en bil eftersom vi behöver en större nu då jag skall börja skjutsa barn till dagis och skola med "min" bil. Vi måste även köpa en till bilbarnstol eftersom vi behöver en i vardera bil. På onsdag åker jag till Stockholm och kommer hem sent torsdagkväll. På fredag åker Jonas och Linus till Ammarnäs och kommer hem söndag.
------------------
Jag har varit lite dålig på att ta bilder så här är ett foto från när Linus (och kompisen Hugo) åker slalom i Ammarnäs när dom var där ifjol.

Barnen älskar verkligen att åka slalom! Under tiden killarna är i fjällen skall jag och Ida gå på stan och kolla på skor, för det ville hon. ..och lite shopping har jag aldrig tackat nej till ;-)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar