tisdag 1 juni 2010

Projekt i trädgården

Det blir lite dåligt med inlägg här just nu. Det är annat som fyller mina dagar och kvällar. Det börjar vara sommar ute och det känns otroligt härligt.

Vi håller vi att jobba i trädgården så fort vi får en stund över. Ni som känner oss vet om våra dammar som vi länge tänkte fylla igen, så det håller vi på att göra nu. Sen ska vi göra om altanen. Jag har tagit bort ett räcke och så ska det bli ett stort härligt trädäck där så småningom. Eller när vi hinner. Vi kommer inte att stressa för det vinner ingen på.

Jag håller på att fylla igen en rabatt också. Där får det istället bli en massa stenar eftersom jag anser att vi har nog med rabatter att sköta om ändå . Här ser ni alla stenar som jag har burit dit.

I krukan är majs som Ida har planterat på skolan. Den verkar växa bara bra..

Oscar är uppe på kullen. Han gillar att gå upp och ner och han brukar ofta sitta där uppe. Kanske känns det som han är stor då han sitter där.

I nederkant på bilden ser ni våra plattor och det är alltså det som istället ska bli ett härligt trädäck...



Jag bjussar väl på en filmsekvens även om det ser för taskigt ut. Men ni kanske kan se hålet som vi håller på att fylla igen med jord och sand. Vi har även en damm uppe på kullen som ska fyllas igen (den syns dock inte på filmen) och så ska alla växter rensas från ogräs mm. Jag håller också på att flytta en gång med plattor som istället ska bli gräsmatta. Ja, sen var det ju det där med att bygga altandäcket. Hur som helst så finns det göra hela tiden om man vill..

Arbetet går långsamt framåt eftersom någon alltid måste passa Oscar. Han hittar på bus hela tiden just nu. Han springer ut på vägen, han upp klättrar på studsmattan, han äter allt han ser och så tycker han det är roligt att peta med en skruvmejsel i låset på bilen..

Det är bara att gilla läget just nu! Som sagt, skönt att det snart är semester...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar