lördag 24 juli 2010

Tre goda recept och en award!

Jag har haft en sådan härlig dag! Inget speciellt egentligen men vissa dagar känns bara bättre än andra. Den började med att Oscar sov till klockan 08.20 vilket är ganska skönt eftersom det var min tur att gå upp. Sen åkte hela familjen till skateboardparken vid älven. Solen sken och Linus cyklade och trixade och Ida åkte rollerblades. Sen gick vi på Café station och köpte fika som vi tog med till Rådhusparken där vi satt och fikade. Solen sken och det var härligt ute.

När vi kom hem så överaskade jag mannen med att laga mat. Jag lagar nästan aldrig mat eftersom maken är ett riktigt proffs i köket så jag har liksom överlåtit det till honom. Men idag gjorde jag faktiskt en förätt på halstrade räkor och en sallad på chili, mango, avocado, ruccola mm. Till varmrätt blev det grillad fisk i foliepaket på grillen. Det blev verkligen supergott och barnen åt faktiskt upp sin mat också. Till efterätt blev det jordgubbstårta med lemoncurd. Här kommer länkar till recepten:

Till förrätten med räkor (vi hade inte med koriander)
https://www.ica.se/recept?recipeid=167640

Till varmrätten med fisk i foliepaket.
https://www.ica.se/recept?recipeid=712710

Till jordgubbstårtan som tog ingen tid att göra och som var supergod med lite lättvispad grädde till. Mumsfillibabba!
https://www.ica.se/recept?recipeid=582369

Inte blev dagen sämre av att jag såg att jag har fått en Bloggaward från snälla Hanna- Panna vars blogg ni hittar under mina favoriter. Jag tackar så mycket och skall återkomma mer om det i ett separat inlägg. Tack så mycket säger jag, jag blir jätteglad! :)
----
En bra dag har det varit som avslutades med den vackraste kvällshimlen i sommar tror jag.

Inte så tokig utsikt från sovrumsfönstret eller hur!

Kram till er alla goa människor som kikar in här...och unna er att baka den goda jordgubbstårtan någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar