tisdag 27 juli 2010

Sju saker om mig..


Tack som sagt Johanna med Bloggen Hanna-Panna. Här kommer sju saker om mig själv (oj, vad svårt) men här är vad jag kommer på:

1. Jag snarkar som en hel karl på natten. Jag snarkar så mycket att jag har fått en tandställning som håller upp munnen på mig. Den är lila och jag använder den aldrig :)

2. Jag träffade min man när jag bara var 14 år och vi har hållit ihop sedan dess. Jag är nu 36.

3. När jag gifte mig så regnade det så mycket att vi kunde inte ta några foton ute. Vi fick parkeringsböter. Bröllopstårtan som var i våningar blev förstöd då den fraktades. Vi hade inga pengar till taxi för det hade vi glömt att ta med. Vi har ingen film från festen och när vi skulle framkalla korten så hade dem inte tagits med blixt så alla var svarta. I kyrkan sa prästen fel namn på maken och Linus som då var 1½ år gallskrek hela vägen ut ur kyrkan. Det var bara en bråkdel av vad som hände men jag är ändå gift :)

4. Är Socionom i grunden men har aldrig jobbat som det. Jag jobbar istället med studenter.

5. Hade reumatism som liten och fick hoppa på kryckor när knäna svullnade upp, fick cortisonsprutor i benen och armarna när det var som värst. Det blev bättre i tonåren.

6. Ställer upp till hundra procent för min familj och har svårt att prioritera mig själv. Försöker bli bättre eftersom jag nästan bränt ut mig tidvis. Har haft både hjärtproblem och örontjut pga av för mycket stress.

7. Är egentligen en teknisk idiot och är ganska stolt över att jag bloggar för jag känner ingen som gör det av mina närmaste.

Det var lite om mig. Nu skickar jag detta vidare till några som jag vet kikar in här ibland:

Petra med: http://funnasdalen101.blogspot.com/ så kanske hon bloggar lite oftare ;)
Jeanikee med sin blogg om lchf mat och barn: http://www.jeanikee.se/
Erika med sin blogg om dottern Sophia: http://ericalirsjo.blogspot.com/
Kristina med sin blogg om Ture: http://klimpen08.wordpress.com/
Lena med http://blogg.passagen.se/pinja1/ så kanske hon bloggar lite oftare med ;)
..........................................................................................
Kopiera bilden till er blogg. Länka till den ni fått awarden ifrån (eller berätta vem och från vilken blogg) . Berätta sju saker om dig själv och utmana sedan några andra bloggare att göra samma sak.

2 kommentarer:

  1. Tackar ;) utmaningen antagen, nedskriven och postad. Var ruggigt svårt att komma på saker bara :P

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det! Kul att du antog utmaningen! :)

    Kram Uwis

    SvaraRadera